31-01-06 15:03
Choice Point kažnjen za gubitak osobnih podataka
piše ALEKSANDRA ŠTINGL
Američka Savezna komisija za trgovinu (FTC) kaznila je s 10 milijuna dolara tvrtku ChoicePoint zbog prošlogodišnjeg gubitka osobnih podataka, čime je kradljivcima identiteta izložila čak 140 tisuća svojih klijenata. Također, tvrtka će morati u poseban fond uplatiti dodatnih pet milijuna dolara za sve one koji su možda mogli biti izloženi raznim zloporabama svojih podataka.
Iako se na prvi pogled čini da je cijena koju ChoicePoint mora platiti velika, upućeni tvrde da je to zanemariva suma u usporedbi s milijardu dolara dobitka koliko je tvrtka lani ostvarila. Tako je za svaku žrtvu naplaćen samo 71 dolar, a žrtve bi to moglo stajati opelješenog računa te velikog utroška vremena provedenog u dokazivanju bankarskim službenicima da je transakcije počinio netko drugi u njihovo ime. Procjenjuje se da je zasad zloporabljen identitet barem 800 klijenata.
Nakon objavljene presude neki su s pravom postavili i pitanje što će Savezna komisija za trgovinu napraviti s dobivenim novcem? Zašto u fond za žrtve nije uplaćeno više od pet milijuna dolara?
Direktor tvrtke Derek V. Smith izjavio je kako ih je incident naučio kolika je važnost zaštite osobnih podataka svojih klijenata. Prema njegovoj procjeni do krađe je došlo tako što je mala grupa dobro organiziranih kriminalaca osnovala tvrtku i zatražila pristup podacima ChoicePointa. Američka savezna komisija za trgovinu objasnila je kako je ChoicePoint napravila krucijalnu pogrešku time što nije imala dovoljno dobro razrađenu proceduru provjere tko joj se sve javlja kao potencijalni pretplatnik njezinih usluga. Tako se pokazalo da su omogućili pristup tvrtki koja je lagala o svojim podacima i vjerodostojnosti. U obrazloženju globe stoji kako je ChoicePoint imala pouzdane podatke da je navedena grupa kriminalaca još 2001. provodila razne kriminalne aktivnosti, ali joj je ipak dopustila pristup servisima.
ChoicePoint će ubuduće od svakog pretplatnika zahtijevati da opiše svoju djelatnost i objasni na koji način planiraju koristiti tražene informacije. Unatoč svim javnim isprikama, klijenti više ne vjeruju da je ChoicePointu prioritet čuvanje osobnih podataka klijenata. Na tvrtkinim web stranicama još uvijek piše kako se smatraju vodećim nacionalnim pružateljem usluga identifikacije i potvrde kreditnih rejtinga, što baš i ne ulijeva povjerenje nakon prošlogodišnje provale, zar ne?
No najviše nas zabrinjava što je komercijalnim tvrtkama omogućeno da prikupljaju i prodaju osobne podatke građana.
Nagodbom se ChoicePoint obvezao da će svoje mušterije provjeravati čak i obilaskom njihovih prostorija i osobnim kontaktom, te da će procjenjivati sigurnosni rizik i tražiti vanjsku reviziju poslovanja svake druge godine sve do 2026-te.
|