21-02-04 12:01
Studija o spamu
piše ACO DMITROVIĆ
Andrew Leung iz tvrtke Telus objavio je studiju u kojoj razmatra sadašnje stanje spama na Internetu. Prenosimo nekoliko naglasaka.
Spam se svrstava u kategoriju masovnog marketinga, koji omogućuju efikasne tehnike "žetve adresa" (harvesting of email addresses), te izuzetno niska cijena slanja poruka. Iako samo pedesetak od milion primatelja, njih svega pet promila, odgovara na neželjene reklamne poruke, čini se da logika velikih brojeva čini takav posao profitabilnim. Procjene pokazuju da bi granica profitabilnosti mogla biti čak na razini od jednog odgovora na milion poruka!
Ako k tome dodamo činjenicu da to područje nije još pokriveno odgovarajućim zakonima, radi čega će spameri biti samo simbolično kažnjeni čak i ako im se uđe u trag, ne čudi što se oko spama izgradila cijela siva ekonomija.
Namnožile su se ekipe koje nude uslugu slanja spamova. Čine ih spretni ljudi koji su u stanju preuzeti tuđa računala i natjerati ih da odašilju njihove poruke. Često otvarajaju i legalne domene kod ISP-ova, te ih brzo sele na druga mjesta čim se nagomilaju pritužbe.
Leung je na 29 stranica PDF formata sažeto prikupio spoznaje o fenomenu spama. Zadnjih pet stranica čini bibliografija s mnoštvom izvora na literaturu koja se bavi spamom sa poslovnog, tehničkog i pravnog stanovišta.
Ova zanimljiva studija dostupna je na adresi:
http://www.telusinternational.com/Download/spam.pdf
|