Hrvatska akademska i istraživačka mreža
  NASLOVNICA MAPA WEBA TRAŽILICA KONTAKTI CARNET WEB
Hrvatska akademska i istraživačka mreža
 
menu 4
Sigurnost
menu 4
Distribucija
menu 4
Pomoć
menu 4
Dokumenti
menu 4
menu 4

 

 

24-09-05 09:00
10 najčešćih problema kod HP printera

piše BORIS TROJAN

U deset točaka navedeni su najčešći problemi na koje će korisnik naići kod upotrebe printera tvrtke Hewlett-Packard. HP printeri smatraju se najpouzdanijim, no skloni su greškama kao i svaki drugi tip IT opreme. Iskustvo pokazuje da noviji modeli nisu sposobni izdržati razinu iskorištavanja koju su podnosili stariji modeli.

 

1. Zaglavljivanje papira (Paper Jam)

 

Zaglavljivanje papira je najčešći problem pri korištenju printera bilo kojeg proizvođača. Razlozi zaglavljivanja mogu biti različiti: prljavština, pogrešna vrsta papira ili istrošenost valjaka koji provlače papir.

 

Povremeno čišćenje i odabir ispravnog tipa papira manji su problemi u odnosu na zamjenu valjaka. Kod nekih modela HP printera valjcima se može pristupiti bez većih problema dok će neki modeli zahtijevati rastavljanje cijelog printera. Bez obzira na uzrok zaglavljivanja papira, treba zapamtiti da papir treba vući u smjeru njegove putanje, jer povlačenje u obrnutom smjeru može oštetiti printer.

 

Određeni modeli HP-ovih printera osjetljiviji su na zaglavljivanje papira. Iskustvo nam govori da printeri na kojima papir stoji okomito i uvlači se prema dolje češće zaglavljuju papir.

 

2. Ispis cijele ili dijela stranice je blijed

 

Blijed ispis može biti posljedica jednog od sljedećih uzroka: printer će uskoro potrošiti toner, gustoća ispisa postavljena je na prenisku vrijednost ili je uključen ekonomski način rada. Konfiguracijske vrijednosti najlakše je provjeriti ako ih ispišete posebnom tipkom na printeru ili odabiranjem opcije prikaza na ekranu printera.

 

3. Ghosting

 

Ghosting je naziv za stanje kada se ispod ispisa nalazi bljeđa kopija istih podataka. Uzrok može biti neispravan rad uređaja za napajanje printera strujom, ali i istrošenost dijelova, bubnja ili image kita (diode koje iscrtavaju sliku). Trajanje potrošnih dijelova printera određeno je brojem ispisanih stranica.

 

4. Tinta se razlijeva ili se ljušti s papira

 

Razlijevanje ili ljuštenje tinte dešava se prilikom prevlačenja ruke preko papira. Tri su moguća rješenja ovom stanju. Prvo, fuser (vrući valjak koji veže toner za papir) ne radi ispravno ili je pri kraju vijeka trajanja. Drugo, spremnik tinte je oštećen i ispušta više tinte nego je potrebno. I treće, tinta se prolila negdje unutar printera i potrebno je čišćenje.

 

5. Printer javlja kod greške 50.4

 

Poruka greške 50.4 na novijim HP-ovim modelima printera označava problem s napajanjem strujom. Ako je printer spojen na UPS isključite ga i spojite ga na utičnicu u zidu. Laserski printer ne smije se spajati na UPS jer bismo ga mogli oštetiti: za održavanje temperature fusera troši se mnogo struje. Ako se poruka greške i dalje javlja, provjerite da li su svi dijelovi printera ispravno položeni.

 

6. Nedostaje pogonski program za određeni operacijski sistem

 

Neki printeri nemaju pogonske programe za sve OS-ove. Treba pogledati koje printere emulira postojeći pogonski program. Korištenjem emulacije funkcionalnost printera bit će ograničena u nekim operacijama, kao što je, na primjer, ispis na obje strane papira. Kod većine HP-ovih printera osnovna funkcija ispisa bit će omogućena instalacijom pogonskog programa za model HP LaserJet II.

 

7. Printer ne vuče papir iz odgovarajuće ladice za papir

 

Na računalu provjerite konfiguraciju unutar radne aplikacije ili u samom pogonskom programu printera - Printer Properties sadrži opciju za odabir ladice Tray Selection. Na printeru provjerite da li veličina papira određena za tu ladicu odgovara papiru koji se u njoj nalazi.

 

8. Printer iz ladice vuče više od jednog papira

 

Podloga zadužena za odjeljivanje stranica papira je istrošena i potrebno ju je zamijeniti. Uzrok ovom problemu također može biti i korištenje papira koji se pohranjuje u vlažnom prostoru.

 

9. Printer javlja kod greške 79

 

Ova poruka ukazuje da se problem nalazi na print serveru koji omogućuje dijeljenje printera u mreži. Na serveru provjerite postoje li poslovi na čekanju. Ova poruka također ukazuje na mogući problem s dodatnim hardverskim komponentama ugrađenim u printer, kao što je na primjer MIO kartica ili memorijski modul. Dodatne komponente izvadite i vraćajte jednu po jednu da bi se odredila ona neispravna.

 

10. Problemi pri ispisu na kuverte

 

Laserski printeri mogu stvarati probleme kod ispisa na kuverte. Najbolje je odabrati jedan tip kuverte koji se koristi za određeni tip printera prema debljini i težini. Nadalje, treba provjeriti da li dio kuverte namijenjen zaljepljivanju može izdržati temperaturu koju stvara fuser - u suprotnome, kuverta će iz printera izaći već zalijepljena. Ako kuverta iz printera izađe naborana, to označava da je prekruta za putanju koju mora proći u tom modelu printera.





[Lista]
Ovu uslugu CARNeta realizira Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu
  Copyright ©2005. CARNet. Sva prava zadržana. Impressum.
Mail to
sys-portal@CARNet.hr