Hrvatska akademska i istraživačka mreža
  NASLOVNICA MAPA WEBA TRAŽILICA KONTAKTI CARNET WEB
Hrvatska akademska i istraživačka mreža
 
menu 4
Sigurnost
menu 4
Distribucija
menu 4
Pomoć
menu 4
Dokumenti
menu 4
menu 4

 

 

18-08-05 12:02
Kad se Sophos odbija instalirati...

piše DAMIR MRKONJIĆ

Nedavno sam na Windows serveru instalirao novu verziju Sophos Enterprise Managera i krenuo u instalaciju nove verzije klijenta na korisnička računala. Instalacija je prošla bez problema na svim računalima osim jednog.

Instalacija Sophosa s mrežnog servera uredno bi započela, instalirali bi se AutoUpdate i Remote Management System. Uslijedila bi i instalacija Sophos Anti-Virusa, ali onda bi odjednom sve stalo. Na Sophosovoj ikonici pojavio bi se križić i natpis 'Update has failed'. Slično bi se desilo i pri ručnom pokušaju, odabirom opcije 'Update now' u izborniku. I nikakve druge informacije...

Radi se o relativno novom računalu, s dovoljno memorije tako da sam odbacio mogućnost da je hardver uzrok problema. Stari Sophos bio je uredno deinstaliran, a i na Windows Firewallu su bili otvoreni svi potrebni portovi. Za probu sam čak i isključio Firewall, ali bez rezultata.

Informaciju o tome što se dešava vidio sam tek kad sam se spustio u sistem-salu i pogledao podatke na serverskoj konzoli. Tu sam našao poruku 'Another anti-virus product installed'. Na dotični PC je Ghostom prebačena slika diska starog računala, na kojem je nekad bio instaliran Windows 98 na kojem je moj prethodnik koristio Nortonov Antivirus. Kad sam instalirao Sophos, najprije sam skinuo Nortonov Antivirus, ali su ostali neki zapisi u registryju. Također, i u Add-Remove Programs je bila informacija o njemu. Očito je to zbunilo Sophosa...

Pokušao sam s regedit-om počistiti registry, našao sve pojave riječi 'Symantec' i 'Norton' te ih pobrisao. Na žalost, ni to nije pomoglo.

Zatražio sam pomoć helpdeska Sophosova Referalnog Centra na Srcu. Poslao sam im informacije o računalu prema uputama koje se nalaze na portalu i očekivao odgovor. Kako odgovor nije stizao nekoliko sati, vrag mi nije dao mira, pa sam nastavio istraživati - i riješio problem.

Iako na računalu nije bilo nikakvih zlonamjernih programa i sličnih "dragih životinjica", iskoristio sam 'Spybot Search & Destroy' (http://www.spybot.info/).

Spybot nudi tzv. 'Advanced Mode' i u njemu 'Tools' izbornik. Opcija 'System internals' pronalazi zapise u registryju koji su nelogični  (npr. pokazuju na nepostojeću datoteku). Tu sam pronašao još nekoliko zapisa koji su se odnosili na Nortonov Antivirus, a usput se našlo i dosta drugih stvari. Odabrao sam 'Fix selected problems' i Spybot je počistio registry.

U 'Tools' izborniku postoji i još jedna opcija - 'Uninstall info'. Tu se pokažu svi zapisi o programima koji su pri instalaciji prijavili i mogućnost deinstalacije. Naravno, i tu je bio zapis o Nortonovom Antivirusu kojeg je trebalo ukloniti.

Nakon ovih operacija Sophos se bez problema instalirao i veselo počeo raditi svoj posao...

Ovaj posao sam radio s ciljem rješavanja problema i nisam uopće razmišljao o mogućim posljedicama. Vjerojatno mi je sigurnost ulila činjenica da Spybot najprije napravi kopiju registra, tako da je moguć povratak na izvorno stanje.

Windows Registry je ogroman i nepregledan zapis, u kojem se nije lako snaći. Problem je očito nastao radi toga što pojedine aplikacije pri deinstalaciji ne počiste za sobom sve zapise. Stoga su dobrodošli alati poput Spybota, koji olakšavaju posao sistemcu.





[Lista]
Ovu uslugu CARNeta realizira Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu
  Copyright ©2005. CARNet. Sva prava zadržana. Impressum.
Mail to
sys-portal@CARNet.hr