Hrvatska akademska i istraživačka mreža
  NASLOVNICA MAPA WEBA TRAŽILICA KONTAKTI CARNET WEB
Hrvatska akademska i istraživačka mreža
 
menu 4
Sigurnost
menu 4
Distribucija
menu 4
Pomoć
menu 4
Dokumenti
menu 4
menu 4

 

 

2-08-05 14:06
Kad računala podivljaju nakon restarta

piše NIKOLA TOT

U dio dnevne rutine sistemca spada i situacija kada se na poslužitelj, koji nije gašen mjesecima, instalira nova aplikacija, ili zakrpa, nakon čega je potreban restart. Nedavno sam imao priliku rješavati zanimljivu zagonetku: nakon restarta najprije sam primijetio da se nekolicina računala vrlo dugo "boota". U slučaju Windows domain controllera može proći i više od sat vremena prije nego se pojavi „Log on“ ekran i još toliko nakon što upišete lozinku. Naravno, već nakon par minuta bilo je jasno da nešto nije u redu, jer poruka „Applying computer settings“ samo stoji na ekranu.

 

Ostali simptomi ovisili su o tome da li se radi o „običnom“ računalu ili je u pitanju poslužitelj. Na računalima s Windowsima XP boot proces je prošao bez problema, ali Outlook nije radio ispravno, a ponekad i Internet Explorer. Na poslužiteljima ponašanje ovisi o OS-u i ulozi poslužitelja. Neki su se relativno normalno pokrenuli, na drugima nisu radile pojedine aplikacije. Međutim Domain Controller se bootao nekoliko sati.

 

Prva sumnja je po običaju pala na novoinstaliranu zakrpu i samim time potraga je krenula u krivom smjeru. Na taj način može potrajati više sati dok ne otkrijete pravog „krivca“. Pouka koju bi vrijedilo izvući iz ovoga je da u istragu treba krenuti sa što manje pretpostavki i prvo provjeriti ključne stvari kao što su servisi i log datoteke. Usput rečeno, ovog puta u logovima nije bilo ničeg neuobičajenog.

 

Na kraju opsežne provjere, krivac je pronađen: APC-ov PowerChute Bussiness Edition (PBE) verzije 6.x, program za upravljanje UPS-om, kojem je 27.07.2005 istekla licenca za Java Runtime Environment (JRE.) Nakon tog datuma servis „APC PBE Agent“ neće se ispravno pokrenuti pri pokretanju računala.

 

Lijek je u dogradnji aplikacije s verzije 6.x na verziju 7.x ili njenoj deinstalaciji, međutim najprije treba zaustaviti problematični proces.

 

S obzirom na to da se proces ne može zaustaviti preko Services konzole, preostaju dvije mogućnosti:

 

- restart računala, bootanje u Safe mode i postavljanje servisa u Disabled stanje, što se može izvesti na klijentskim računalima i poslužiteljima na kojima se ne odvijaju kritični servisi.

 

- promjena datuma na neki dan prije 27.07.2005. te ubijanje procesa preko Windows Task Managera, nakon čega će se proces najčešće uredno pokrenuti. Nakon toga može se napraviti dogradnja aplikacije na novu verziju i vratiti datum na pravu vrijednost. Cijelu operaciju je moguće izvesti i bez restarta računala, što je pogodnije za poslužitelje.

 

Naravno, dogradnju aplikacije i ne morate napraviti, servis možete ostaviti u Disabled stanju. Pri tome gubite mogućnost komunikacije s UPS-om, ali računalo barem radi.

 

APC je informacije o spomenutom problemu objavio i na svom webu, link je

 

http://nam-en.apc.com/cgi-bin/nam_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7202

 

Spomenuti proces vam može u još većoj mjeri zagorčati život. Npr. ako imate pokrenut Windows Firewall, može se dogoditi da računalo postane odsječeno, jer se uz APC-ov servis i firewall ne starta ispravno, pa računalo odbija sav mrežni promet.

 

APC tvrdi da nova verzija PBE-a nema vremenska ograničenja, pa se možemo nadati da ovakvih problema u budućnosti neće biti.





[Lista]
Ovu uslugu CARNeta realizira Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu
  Copyright ©2005. CARNet. Sva prava zadržana. Impressum.
Mail to
sys-portal@CARNet.hr